четвъртък, 7 януари 2016 г.

ЗА СПОКОЙСТВИЕТО ПРИ ТРЕЙДИНГА

Вера Карпарова помоли да споделя нещо за спокойствието при трейдинга. То си е до характер и до нагласа. Но има и някои неща, които ще споделя и може да свършат работа на някого.

В същност аз дълго време се лутах, докато установя, че моето игрално поле е дневната графика. Не че не съм опитвал и часовите, но там човек трябва повече време да е пред компютъра и да се съобразява с много повече зависимости, а аз си имам и други ангажименти. А и стратегията по която съм избрал да работя дава чудесна възможност за работа на дневна. По този начин отделям не повече от около час и половина специално за планиране на сделките. Останалото време употребявам за други занимания и образование. Лично аз съм устроен да гледам повече гората, а не отделните дървета.

Другото важно нещо е стратегията по която търгувам. Опитвал съм много неща. Включително Хектор Де Вил, както и други стратегии, но тази сякаш най ми е при сърце. Разбира се, много важно беше да я изуча в детайли и постоянно да я усъвършенствам. Това значи и нова информация, но и постоянен анализ на вече направените сделки. Аз лично съм избрал системата на Бил Уилямс известна като Алигатор. Това не ме предпазва 100% от неуспешни сделки но вече от доста време успешните са повече от неуспешните.

И така стигаме да най-важното нещо - дисциплината.

За да вляза в сделка, задължително трябва да са изпълнени няколко условия:
1.Пазарът да е влязъл в консолидация.
2.Да са изпълнени следните условия за началото на тренд
  • Пълзящите средни да са се синхронизирали в една посока. За синхронизирането писах вече в друг пост. Не е нужно да са се подредили успоредно, но стойностите им трябва да са в очакваната посока. По тази тема можем да поговорим допълнително, ако някой се интересува.
  • Двата индикатора АО и АС да са в същата посока
  • За по-голяма сигурност ползвам и още един индикатор Parabolic SAR, който също трябва да е в моята посока.
  • Цената да е максимално близо до пълзящите средни. Понякога пазарът бързо "отскача" и тогава просто не влизам.
  • Когато "добавям" слагам както стоп, така и ТР.
3.Риск мениджмънтът.
  • Сравнявам предполагаемия ТР и нивото на стопа. Ако съотношението не е поне 1:2 в полза на ТР не си струва.
  • Нивото на стопа е на най-близкото дъно. Вероятно загубената сума не допускам да е повече от 1-1,5% от капитала за всяка сделка.
  • Общата сума от всички стопове по сделките не допускам да надвиши 10% от целия капитал.
  • Гледам максимално бързо да сложа стопа на "0". Консервативно, но сигурно. Пазарът е достатъчно динамичен и ликвиден и дава винаги нови възможности. 
По този начин дори да претърпя тотален срив, пак има шанс да се "измъкна".

4.Някои психологически аспекти.
  • Повече разглеждам и по-малко влизам в сделки.
  • Веднъж взел решението, не го променям. Гледам какво ще стане.
  • В случай, че поръчката не е влязла в сила и индикаторите се променят, отменям я, колкото и да е примамлива.
  • Дори и да разглеждам пазара през деня, не пипам. Обикновено работя или вечер след 20.00, или сутрин преди да отвори Лондонската борса. През останалото време гледам.

От дълго време се занимавам с някои духовни практики, но бих препоръчал книгите на Вадим Зеланд за Трансърфинга и Джо Витале, включително и "Нулеви ограничения".

Е, това беше :)

Ако статията ви е харесала, кликнете на някоя от рекламите в страничната лента. Благодаря!

Няма коментари:

Публикуване на коментар